Siedziba

Stan prac i potrzeby działań i wyposażenia siedziby GTF. Stan na dzień 23.04.2017.

Materiały do wykonywania prac w siedzibie będą kupowane ze środków GTF, spontanicznie przez uczestników prac lu ze ‚zrzutek’ celowych. Narzędzia dobrze jest mieć swoje. Na miejscu jest sporo utensyliów malarskich.

Potrzebne nam są obecnie:

  • stare zasłony – im ciemniejsze i mniej przepuszczające światło – tym lepiej
  • prześcieradła  – najtańsze z ikei (circa 9zł szt) albo stare, byle czyste ;)
  • 2-3 pudła, najlepiej plastikowe z ikei z pokrywkami – rozmiar do ustalenia przed zakupem
  • kartonowe tacki/talerzyki piknikowe – nieduże, takie pod ciastko lub owoca
  • małe wody mineralne gaz/niegaz, soki, wino
  • dwie gaśnice samochodowe (jeśli ktoś np wymienił lub będzie wymieniać w aucie)
  • jakieś ‚unikatowe’ stołki – wysokie lub niskie, retro lub nowoczesne, byle w miarę stabilne lub nadające się do renowacji
  • regał lub fragment większego mebla circa 100-130cm szerokości, najlepiej z witrynką – na sprzęty, materiały i odczynniki do ciemni
  • nieduży regał na książki, może być do pomalowania lub nienowy po prostu

Zadeklarowane zostało dostarczenie:

  • długi blat (310x60cm) i kilka szafek stojących i wiszących z siedziby ZPAF (marzec/kwiecień)

Siedziba jak na razie jest dobrze wyposażona w: środki chemiczne, miotły, zmiotki, szufelki, mopy, ścierki, zmywaczki, papier toaletowy, wiadra, kosze na śmieci, worki, mydło, chusteczki i ręczniki papierowe itepe Mamy też kubki różne i duralexowe (Zbyszek P, Maria R, Stefan), ekspres do kawy (Piotr R), czajnik elektryczny (Andrzej W), cukry, herbaty i kawy.

Nie potrzeba nam więcej kubków. ;)

Do zrobienia (najważniejsze)

  • instalacja zewnętrznej tablicy z nazwą miejsca i logiem gtf
  • instalacja wewnętrznej historycznej tablicy GTF w wiatrołapie i miejsca na plakaty info
  • zaplanowanie ciemni – podłączenie zlewu, wody, instalacja kranu i części mokrej, ustawienie blatów i stanowisk  – do budowy blatów i ciągu roboczego jest dość dużo materiałów na miejscu, paneli mdf, belek, kantówek, kształtowników metalowych, okuć, są też wkręty, gwoździe itp – kwestia ich kreatywnego wykorzystania
  • osadzenie wentylacji w ścianie ciemnia-korytarz
  • przeszlifowanie fragmentu futryny/drzwi wc, by się łatwiej domykały
  • zamocowanie listwy przypodłogowej w jednym z pomieszczeń galerii, mocowanie listwy w kuchni
  • wyczyszczenie (z farby itp) oznakowań ppoż i przyklejenie ich na miejsce
  • pomalować fragmenty muru/cegieł od podwórka środkiem hydrofobowym (płyn i pędzle są)
  • rewitalizacja zabytkowej ławeczki

Wiosna/lato – przy okazji

  • malowanie futryn i drzwi w części galeryjnej
  • pomalowanie drzwi wejściowych i kraty drzwiowej
  • opcjonalnie – uzupełnienie fragmentu stolarki w futrynie w małym pokoju, lub wymiana jednego całego fragmentu (pion od strony zamka)

 

Na zakończenie wszystkich prac powyżej mamy czas najpóźniej do końca marca (…a jest kwiecień!!). Można sobie prawie dowolnie zaplanować co kto i kiedy zechce zrobić – w weekendy, w tygodniu, po spotkaniach w czwartki – dowolnie. Każdy znajdzie dla siebie coś, co może zrobić w odpowiednim momencie

Zrobione – dziękujemy!

w marcu i kwietniu

 

  • pomalowano kaloryfer koło kuchni (Mirek)
  • dokończenie malowania ścian w korytarzyku wc/kuchnia
  • rewitalizacja aneksu kuchennego (wykonania: Andrzej Wróblewski)
  • zamurowanie ściany ciemnia-ubikacja i malowanie wc
  • sprzątanie pomieszczeń 2x
  • uzupełnienie kitu w oknach od ulicy i ich pomalowanie
  • pomalowanie ubikacji i solidne wymycie w niej podłogi
  • solidne wyczyszczenie krat i okien w głównym pomieszczeniu

 

w lutym i marcu

  • uzupełnienie podłogi w miejscu ścianki
  • oczyszczenie linoleum w pokoju od podwórka z taśmy dwustronnej
  • oczyszczenie kafelków przy wejściu z taśmy dwustronnej
  • oczyszczenie schodów z malowanych znakowań
  • instalacja systemu do wieszania fotoram (zakup i montaż planowany na marzec) – tematu podjął się Andrzej
  • re-aranżacja całego archiwum
  • zrobiono półki za drzwiami w drugim kotytarzu

 

9 lutego

  • Jest nowa wycieraczka drzwiowa – dziękujemy Marii R :)
  • zamocowany został wieszak w wiatrołapie (ZP)
  • uzupełniona wstępnie podłoga w dużym pomieszczeniu (SP)
  • naprawione zostały pasy w pudłach (ZP)
  • zdarta i wyniesiona została dziecięca wykładzina

4 lutego 2017 (Jola, Ewa, Stefan, Rafał, AD)

  • dokończono malowanie ścian i sufitów głównego pomieszczenia i obu pokoi od podwórka
  • dokończono malowanie kaloryferów w części galeryjnej (także ‚wewnątrz’ ich konstrukcji)
  • pomalowane zostały dwie futryny w części galeryjnej
  • Jola posprzątała część socjalno-archiwalną – dzięki! :)

styczeń 2017 (2 soboty i czwartek)

  • przegląd fotoram i wymiana wszystkich uszkodzonych szyb (zespół)
  • sprzątanie pozostałości po remoncie i wniesienie sofy (zespół)
  • dokończone zostało odnowienie i przerobienie dna szafy od Sławka na blat ‚wernisażowy’ (Zbyszek P) – brawo!
  • przeniesienie i wstępne uporządkowanie wszystkich materiałów archiwalnych i fotoram do pomieszczenia archiwum (zespół)
  • wybicie wentylacji i przejścia na wodę w ciemni, przeróbka odpływu wody i poprowadzenie rur  (Olek)
  • naprawa ścian w korytarzu i kuchni (Olek)
  • re-instalacja gniazdka w małym pokoju (AD)
  • przygotowanie pomieszczeń do malowania i malowanie (Krystyna i Leszek)
  • naprawy tynku i malowanie (Mirek)
  • wylewka w miejscu usuniętej ścianki (Sławek, Olek)
  • malowanie pomieszczeń galerii (Stefan, Rafał, Adam D, Olek, Leszek, Mirek, Krystyna, Beata, Jola, Ela, Aga, Arek)
  • malowanie kaloryferów (Olek, Adam, Jola, Ela, Ewa, Aga)
  • podłączenie lamp sufitowych w jeden szereg po zakończeniu malowania dużej sali (AD)

26.11.2016

  • instalacja skrzynki listowej – skrzynkę dostarczyła Ewa Młodzianowska, instalacja Rafał i Adam D
  • zabezpieczenie instalacji el po demontażu ścianki – Adam
  • oklejenie okna od archiwum folią – Jola i Ela
  • wyczyszczenie ze schodków starych i podrapanych oznaczeń – Jola i Ewa M
  • uzupełnienie podłogi w miejscu ścianki – Leszek i Rafał
  • uzupełnienie tynku w ścianach i suficie w miejscu ścianki, uzupełnienia braków tynku w kuchni – Olek
  • demontaż zbędnych kanałów kablowych i kabli w galerii i małym pokoju, przeniesienie kontaktu, uzupełnienia tynku – Rafał i Adam

12-14.11.2016

  • wyburzenie ścianki działowej (Stefan, Olek i Adam D)
  • sprzątanie po wybiciu ścianki (Ela, Jola i Arek)

październik 2016

  • wstępne naprawy ścian, malowanie archiwum, wiatrołapu, małego korytarza i ściany w galerii pod prezentację slajdów – Arek, Zbyszek P, Adam (D) i Olek
  • malowanie drugiego korytarza – Iwona (Der)

wrzesień 2016

  • transport archiwum i regałów z GAK do Siedziby – Jacek i dwóch Zbyszków :)
  • montaż regałów Leszek, Łukasz i Wojtek